Cup
Vi har deltaget i opstartsmøde torsdag d. 24. februar sammen med 10 andre fra de deltagende klubber.
- Målet med mødet var at klarlægge mulighederne for en cup i 2022.
- Der arbejdes på ny cup ledelse.
- Der blev fastlagt datoer, som kan ses herunder.
- Starttidspunkt kl. 18.00.
- Det blev besluttet at man i 2022 kun vil have 4 afdelinger med alm. linjeløb – ingen holdløb grundet styrt/sikkerhed.
- Vores chips skal kontrolleres
- Man vil høre om Storms cycling vil deltage
Vi forventer at det kommer op at stå, så sæt kryds i kalenderen.
Løbsafvikling for 2022:
Afdeling | Løbsdato | Arrangør | Løbsform |
1. afdeling | 17. maj | Kæden, Nr. Lyndelse | Linieløb |
2. afdeling | 14. juni | CMO | Linieløb |
3. afdeling | 9. august | Team Taasinge | Linieløb |
4. afdeling | 23. august | Arrangør mangler | Linieløb |
Aflyst pga. Corona
Corona-virus
Formelt set er det cupledelsen i Tactic Cup der kan træffe afgørelsen om alt det der ikke er nævnt i reglerne.
Vi synes dog situationen er så speciel, så vi fremlægger det som vores anbefaling til jer og håber i er enige.
Vi foreslår at vi sætter cuppen i bero indtil videre. Det giver på nuværende tidspunkt ikke mening at gætte på, hvornår vi igen kan køre cykelløb i vores regi. Når det igen bliver muligt og der åbnes for at man kan samles og holde arrangementer, må vi vurdere hvad der så er muligt at gennemføre i år.
Tilmeldingsfristen er ligeledes sat i bero og der vil blive meldt en ny tilmeldingsfrist ud, når vi ved, hvornår vi kan arrangere cykelløb igen. Deltagerbetalingen vil ligeledes blive justeret efter hvad vi kan arrangere.
Cup
Løbsafvikling for 2020:
Afdeling | Løbsdato | Arrangør | Løbsform |
1. afdeling | 28. april | Kerteminde CK | Linieløb |
2. afdeling | 12. maj | Kæden, Nr. Lyndelse | Linieløb |
3. afdeling | 16. juni | CMO | Linieløb |
4. afdeling | 11. august | Team Taasinge | Linieløb |
5. afdeling | 27. august | Alé/Midtfyns CC | Linieløb |
Nærmere oplysninger om tid og sted, kan ses på den arrangerendes klubs hjemmeside, senest 14 dage før løbsdatoen.
Alle løbsdage er tirsdage, og der startes kl. 18.00, dog med undtagelse af det sidste løb, hvor der startes kl. 17.30.
Nyheder m.v. i 2020:
Nyheder, Focus punkter m.v. for 2020:
- Sikkerheden ved løbene har fortsat høj prioritet, når vi såvel planlægger som afholder løbene, og igen i år med 2 MC’er til hvert felt og med flagposter placeret rundt på rundstrækningerne.
- Vi har ligeledes fokus på at skabe en kultur i cuppen, hvor der tænkes mere på at køre efter forholdene og vise hensyn frem for at vinde en placeringsfordel i felterne på bekostning af egen og ikke mindst andres sikkerhed. Det er således ikke OK, at forsøge at opnå fordele ved at køre forkert rundt om helleanlæg, køre i venstre side af vejen når vejen er delt af fuldoptrukne striber eller ikke følge de anvisninger flagposterne og MC’erne kommer med. I år vil vi derfor som udgangspunkt diskvalificere de ryttere, der ikke overholde ovenstående.
- Både flagposter og MC’erne skal have mulighed for at indberette ryttere, der ikke kører efter forholdene.
- Det skal om muligt skiltes i området med at her foregår der cykelløb, og meget gerne også på veje, der fører ind på ruten.
- I indbydelsen til løbene skal det fremgå af rutebeskrivelsen, hvis det vurderes at der er farlige steder på ruten.
- Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene og vi følger de parkeringsanvisninger den arrangerende klub har oplyst om i forhold til hvor vi kan eller ikke kan parkere i forhold til ruten. Vi vil gerne kunne komme igen.
- Der bliver igen en førertrøje i de enkelte grupper til den førende rytter, TACTIC kommer med en ny designet trøje til dette formål. Uddeling heraf sker 15 minutter før første start. Den der har førertrøjen på, er ikke forpligtet til at bærer rygnr. Den førende rytter er forpligtet til at have førertrøjen på og overholdes dette ikke mister rytteren halvdelen af de indkørte point for denne afdeling. Førertrøjen er løbende kun til låns.
- Det er altid den lokale kontaktperson fra ens egen klub, der har ansvaret for at videreformidle resultaterne fra løbene til egne medlemmer. Resultaterne vil dog også i år kunne ses online.
- Der er fortsat 6 grupper med ens regler for alle grupper. Vi har ikke rene pige/dame grupper, men de er selvfølgelig meget velkomne og er de i tvivl om de kan være med er gruppe 6 et godt sted at få dette afprøvet. Har man styrken til mere, melder man sig selvfølgelig bare til i nogle af de andre grupper.
- I stedet for gavekort bliver der igen i år produktpræmier til de fem første i hver gruppe fra TACTIC.
- Gennemfører man ikke alle omgange, bedes man oplyse dette ved tidtagningen, således at vi ikke venter forgæves eller sætter eftersøgninger i gang efter manglende ryttere.
- 10 minutter efter sidste felt er kommet i mål, påbegyndes nedtagning af tidtagningen. Kommer du i mål herefter bliver du ikke registreret som fuldført.
- Team Vidamic er med som ny klub i år og ud er gået Team Pace.
- Der bliver 5 linieløb i 2020 og holdløbet er indtil videre sat på pause.
- Har man glemt sin chip til et løb kan man leje en for 100 kr. Vi låner dem ikke længere gratis ud.
Regler for Tactic Cup 2020:
Ansvar:
Enhver deltager på eget ansvar og skal overholde færdselsreglerne.
Klubberne påtager sig ikke noget ansvar, såfremt der skulle ske styrt eller andre skader ved deltagelse i Motionscuppen.
Cupledelsen
Består af Søren Hansen fra CMO, Henrik Wedel fra KCK samt Per Schøler fra NCK.
Løbsledelsen:
Nedsættes til det enkelte løb af den arrangerende klub, der har ansvaret for det enkelte løbs afvikling og herunder modtagelse og behandling af eventuelle protester m.v.
Deltagere:
Medlemmerne af CMO, Faaborg Ski & Motionsklub, Gislev Cycling, Kerteminde CK, Kæden Nr. Lyndelse, Le Pedaleur de Charme, Midtfyens CC, Nyborg CK, Svendborg CC, Team Alé, Team Vidamic samt Team Taasinge kan deltage i motionscuppen.
Der er dog følgende to undtagelser:
- For at kunne deltage må man ikke være født senere end i år 2007.
- Ryttere der har licens til A-klassen på landevej kan ikke deltage.
Det er selvfølgelig ikke tilladt at udlåne sin chip og rygnr. til andre og overtrædelse heraf kan medføre udelukkelse.Gruppeinddeling:
Der køres i 6 grupper fordelt efter styrke, hvor nedennævnte hastigheder er gennemsnits hastigheder ved et linieløb. Ved løb uden bakker og uden vind vil gennemsnitshastighederne dog ofte være en del højere.
Gruppe 1 Hastighed over 38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 2 Hastighed 37-38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 3 Hastighed 36-37 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 4 Hastighed 34-35 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 5 Hastighed 30-33 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 6 Hastighed under 30 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.I tvivlstilfælde afgør cupledelsen suverænt, i hvilken klasse deltagerne tilhører.
Så selvom du er klassificeret i en gruppe ved tilmelding, kan du risikere at blive flyttet. Der findes 3 hovedgrunde til at det kan ske og de er:1. En gruppe er overtegnet. Vi tilstræber at der ikke bliver mere end 50 i hver gruppe.
2. Vi mener at en deltager er KLART fejlvurderet.
3. Vi mener at klubberne vurderer for forskelligt i forhold til hinanden.
Tvangsflyttes en rytter eller rykker en gruppe op følger halvdelen af rytterens eventuelle optjente points med i den nye gruppe.
Endelig klasse inddeling, afgøres når antallet af klubbernes forhånds tilmeldinger er indkommet, efter den 12. april 2020.
OBS: En gruppe kan dog kun få lov til at køre som en selvstændig gruppe, såfremt der minimum er 15 tilmeldte ryttere til gruppen. Ved færre end 15 tilmeldte ryttere kommer gruppen til at starte sammen med en anden gruppe.
Udstyr:
Cykelhjelm er påbudt.
TRI-STYR eller styrforlængere må ikke være monteret på cyklen. Dog er dette tilladt hvis der afholdes enkeltstart, men ikke ved holdløb.
Der skal bæres godkendt klubtrøje. Kan dog udelades ved enkeltstart, men ikke ved holdløb.
Det udleverede nummer skal sættes bag på trøjen og nummeret skal være synligt.
Den udleverede chip skal være monteret på cyklen.
Overtrædelse af et af ovenstående punkter vil som hovedregel betyde diskvalifikation.
Det udleverede rygnummer er cuppens ejendom og er gældende for alle 5 afdelinger og skal efter sidste afdeling afleveres tilbage til cuppen. Afleveres dette ikke retur bliver man opkrævet 100 kr. Den enkelte klub hæfter i den forbindelse for egne ryttere.
Chippene ejes enten af en selv eller af ens klub. Cuppen tilbyder at tilbagekøbe chip til følgende priser:
Er chippen op til 1 år: 300 kr., op til 2 år: 225 kr. op til 3 år 150 kr. og op til 4 år 75 kr.
Løbene:
Afdelingerne og ruterne er på forhånd anmeldt og kan ses her eller ved at kontaktpersonen i din klub har sendt informationer rundt senest 14 dage før løbets afvikling, herunder oplysninger om det antal omgange som skal gennemkøres, eventuelle farlige/kritiske steder på ruten, starttidspunkterne for de enkelte grupper m.v.
Der opfordres dog til at klubberne gerne må offentliggøre ruterne i god tid.
En optimal rutelængde vurderes, at være på mellem 16 og 19 km.
Falder en rytter af sin gruppe, må han ikke blande sig i afgørelsen i et efterfølgende felt.
Indhentes en rytter med en omgang, er det ikke tilladt at tage pace på den/de overhalende ryttere. Hvis en gruppe indhenter en anden gruppe, skal den gruppe, der bliver indhentet lade de andre køre forbi og må ikke tage pace.
Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene.
Rullesten er fejet i sving. Tydelig afmærkning ved alle sving i form af pile eller levende poster med gule veste og flag. Flagposter kan ligeledes med fordel bruge fløjter på udsatte steder.
Den arrangerende klub sikre selv eventuelle indhentelser af tilladelser fra vejmyndigheder og politi mv.
Færdselsreglerne skal overholdes.
Efter man er kommet i mål, skal man sørge for at der er plads til de ryttere, der endnu er i gang med deres løb.
Udgår man af løbet og ikke gennemfører alle omgange bedes man meddele det ved chiptidtagningen. Chiptidtagningen begynder at lukke ned ca. 10 minutter efter sidste hovedfelt er kommet i mål, herefter kan man ikke forvente at få registreret en tid som gennemført.
Holdløb: (Er ikke med i 2020)
Formålet er at tilgodese, at der kan konkurreres mod jævnbyrdige samtidig med at den enkelte klub har en interesse i, at så mange som muligt deltager.
Udstyr og særregler for holdløb i cuppen:
Der må kun køres på almindelig racercykel og der skal bæres almindelig klubtrøje. Der må således eksempelvis ikke anvendes enkeltstartcykel, pladehjul, tristyr, enkeltstartshjelm, enkeltstartsdragt m.v.
Der må ikke tages pace hos andre hold eller ryttere og der skal holdes en afstand på mindst 25 meter. Denne regel gælder dog ikke inden for de sidste 1.000 meter før målopløb.
Bliver et hold indhentet af et andet hold, skal de give plads til overhalingen og derefter skal holdet holde en afstand på mindst 25 meter.
Et hold skal følges ad på hele ruten og en rytter må ikke sidde over en omgang eller lignende.
Et hold består af minimum 4 ryttere og maksimalt 6 ryttere. Ved målgang er det 4. rytter i mål der tæller. Såfremt det kun er 3 eller færre der kommer i mål har holdet ikke fuldført.
En rytter kan kun deltage på et hold.
Holdinddeling:
Den enkelte klubs hold skal forhåndstilmeldes til holdløbet. For hvert hold skal oplyses rygnr. og navn på rytterne, fristen er den 19. august 2019. Hvorefter arrangøren udfærdiger et løbsprogram for kontrol af holdene, start- og målprocedure og en seedet startliste med det forventede hurtigste hold startende først.
Ansvaret for holdinddelingen og forhåndstilmelding i din klub er placeret hos klubbens kontaktperson for cuppen.
Der konkurreres i følgende 3 klasser:
- Klasse I – Her kan alle deltage.
- Klasse II – Her kan der deltage ryttere fra gruppe 3 – 6.
- Klasse III – Her kan der primært deltage ryttere fra gruppe 5 – 6 samt op til 2 ryttere fra gruppe 1-4 på hvert hold. Deltager der ryttere fra gruppe 1-4 på et hold i klasse III, har holdet et handicap på 1 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 1 og 2 samt 1⁄2 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 3 og 4.
Point og resultater:
Alle holds resultater vil efterfølgende kunne ses på en resultatliste.
De point der gives for holdløbet tæller ikke med i den individuelle konkurrence. De tæller således kun med i holdkonkurrencen efter særlige regler.
Der er point til de første 4 hold i hver af de 3 klasser i holdløbet. Hvor der er 40 point til det vindende hold, 30 point til nr. 2, 20 point til nr. 3 samt 10 point til nr. 4.
Hvor mange point der tæller med til holdkonkurrencen afhænger dog af, hvor stor en andel af klubbens ryttere der har deltaget i holdløbet, idet klubbens indkørte point skal ganges med den andel af klubbens ryttere, der har deltaget i holdløbet. Har eksempelvis 80 % af klubbens tilmeldte til cuppen deltaget i holdløbet, skal pointene ganges med 0,8. Klubberne har således en interesse i at så mange som muligt fra klubben deltager.
Konkurrencer:
En hold konkurrence klubberne imellem med en vandrepokal til den klub, som vinder sammenlagt.
En individuel i hver gruppe med præmier til den samlede cups nr. 1, 2, 3, 4 og 5 i hver af de 6 grupper. Præmierne består af produkter fra TAKTIC.
Pointsystem hold konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig samt point fra holdløbet.
Vinder er den klub, der har fået flest point samlet fra alle grupper efter alle afdelinger. Første mand fra klubben i hver gruppe tæller. Det er dog en forudsætning at han/hun har gennemført.
De tællende rytteres indbyrdes placering giver følgende point.
- plads 15 point
- plads 13 point
- plads 12 point
- plads 9 point
- plads 8 point
- plads 7 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- plads 3 point
- plads 2 point
- plads 1 point
Har en klub ikke en tællende rytter i mål får klubben 0 point i den pågældende gruppe.
Ved pointlighed gælder følgende:
Flest 1. pladser, flest 2. pladser, flest 3. pladser, flest 4. pladser, osv. i alle løb.
Pointsystem individuel konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig.
Alle afdelinger tæller med i konkurrencen, dog ikke holdløb. I hver afdeling køres om følgende point:
- plads 10 point
- plads 8 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- – 15. plads 2 point
Herefter alle der gennemfører 1 point.
Ved pointlighed mellem flere ryttere gælder følgende:
Så er det placeringen i sidste pointgivende løb, der tæller.
Rytternes placeringer og point afgøres efter tiderne som måles af chipsystemet.
Protest:
Protest over placeringer eller for brud på reglerne:
Såfremt resultaterne offentliggøres på løbsstedet samme aften, skal protest nedlægges senest 15 minutter efter resultatet er blevet offentliggjort.
Protesten skal nedlægges mundtlig til den lokale løbsledelse. Løbsledelsen forsøger at klare protester med det samme og forsøger om der kan opnås enighed på stedet. Er dette ikke tilfælde bliver det op til cupledelsen at træffe en afgørelse.
Såfremt resultaterne først bliver offentliggjort på nettet, er fristen for protester senest kl. 20.00 dagen efter løbet og kun på mail: qqqPer@gmail.com til Per Schøler Nyborg CK. Her er det cupledelsen der træffer en afgørelse.
Afgørelser truffet af cupledelsen kan ikke appelleres.
Alle modtagne protester behandles ved høring af involverede parter.
Inden du indgiver en protest for brud på reglerne, er det måske en god idé lige at vende forholdet med den kontaktperson, der repræsentere din klub for cuppen.
Afgørelser:
Spørgsmål som ikke er nævnt i reglerne eller andre tvister afgøres suverænt af cupledelsen.
Cup
Løbsafvikling for 2019:
Afdeling | Løbsdato | Arrangør | Løbsform |
1. afdeling | 23. april | MCC | Linieløb |
2. afdeling | 14. maj | FSM | Linieløb |
3. afdeling | 18. juni | LPdC | Linieløb |
4. afdeling | 13. august | GC & Team Ále | Linieløb |
5. afdeling | 27. august | NCK | Holdløb |
Nærmere oplysninger om tid og sted, kan ses på den arrangerendes klubs hjemmeside, senest 14 dage før løbsdatoen.
Alle løbsdage er tirsdage, og der startes kl. 18.00, dog med undtagelse af det sidste løb, holdløbet hos Nyborg CK, hvor første hold starter kl. 17.30.
Nyheder m.v. i 2019:
Nyheder, Focus punkter m.v. for 2019:
- Sikkerheden ved løbene har fortsat høj prioritet, når vi såvel planlægger som afholder løbene, og igen i år med 2 MC’er til hvert felt og med flagposter placeret rundt på rundstrækningerne.
- Vi har ligeledes fokus på at skabe en kultur i cuppen, hvor der tænkes mere på at køre efter forholdene og vise hensyn frem for at vinde en placeringsfordel i felterne på bekostning af egen og ikke mindst andres sikkerhed. Det er således ikke OK, at forsøge at opnå fordele ved at køre forkert rundt om helleanlæg, køre i venstre side af vejen når vejen er delt af fuldoptrukne striber eller ikke følge de anvisninger flagposterne og MC’erne kommer med.
- Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene og vi følger de parkeringsanvisninger den arrangerende klub har oplyst om i forhold til hvor vi kan eller ikke kan parkere i forhold til ruten. Vi vil gerne kunne komme igen.
- Der bliver igen en førertrøje i de enkelte grupper til den førende rytter. Uddeling heraf sker 15 minutter før første start. Den der har førertrøjen på, er ikke forpligtet til at bærer rygnr. Den førende rytter er forpligtet til at have førertrøjen på og overholdes dette ikke mister rytteren halvdelen af de indkørte point for denne afdeling. Førertrøjen er løbende kun til låns dog får den samlede vinder af hver gruppe en trøje til ejendom.
- Det er altid den lokale kontaktperson fra ens egen klub, der har ansvaret for at videreformidle resultaterne fra løbene til egne medlemmer. Resultaterne vil dog også i år kunne ses online hos FMCT.
- Der er fortsat 6 grupper med ens regler for alle grupper. Vi har ikke rene pige/dame grupper, men de er selvfølgelig meget velkomne og er de i tvivl om de kan være med er gruppe 6 et godt sted at få dette afprøvet. Har man styrken til mere, melder man sig selvfølgelig bare til i nogle af de andre grupper.
- Team Pace kommer i år med en kaffetrailer, således at igen i år kan få kaffe efter løbene.
- Det opfordres til, at den arrangerende klub også sørger for, at der er forplejning til rytterne efter løbene. Til det første løb i år foregår det hos Magic Sport, hvor du også efter løbet kan handle hos dem.
- Der er gavekort som der plejer fra Magic Sport, dog har Magic Sport valgt at forhøje beløbene til gavekort med samlet 48%.
Magic Sport giver samtlige deltagere i cuppen 10% rabat på alle ikke nedsatte varer og arbejdsløn i deres fysiske forretning.
Tilmelding:
Tilmeldingen foregår gennem din klub. Du skal henvende dig hos den ansvarlige for tilmeldingen til motionscuppen i din egen klub. Den ansvarlige for den enkelte klub har ligeledes til opgave at foretage en kritisk gennemgang, og at sørge for at rytterne kommer i de rigtige grupper. Klubben sørger for samlet tilmelding og betaling til Nyborg CK senest den 8. april 2019. Vær opmærksom på deadline i din klub, som kan være før den 8. april 2019. Ved tilmelding skal du oplyse navn, klub samt hvilken gruppe du ønsker at køre i. Du skal ligeledes oplyse nr. på din chip eller hvis du skal købe en chip.
Du tilmelder dig alle løb i 2019. Deltagelse koster kr. 300 for hele løbsserien i 2019 samt eventuelt en udgift til en chip, medmindre du har en fra sidste år. Det er forskelligt fra klub til klub, hvordan de gør i forhold til betaling for deltagelse og i forhold til køb og leje af chip.
Cuppen sælger nye chip til 425 kr. pr. stk. og chippen har en levetid på minimum 5 år. Chippen kan tilbagesælges til cuppen for 300 kr. efter 1 år, 225 kr. efter 2 år, 150 kr. efter 3 år og 75 kr. efter 4 år. Cuppen sælger ligeledes chip med et år på bagen for 350 kr. pr. stk. og med en tilsvarende tilbagesalgsmulighed som nye chip.
Efteranmeldes efter 8. april 2019 accepteres, såfremt der er ledige pladser. Prisen er lige meget hvornår kr. 300 samt udgifter til chip. Henvendelser herom kan rettes til Per Schøler Nyborg CK på mail: qqqper@gmail.com
Kontaktpersonen i din klub sørger for online tilmeldingen af alle ryttere fra egen klub og herunder for betalingen for deltagelsen. Gruppeinddelingen afgøres i første omgang af klubben men cupledelsen forbeholder sig ret til at flytte ryttere jævnfør reglerne.
Når du er tilmeldt Motionscuppen skal du selv holde dig orienteret, enten via din klubs hjemmeside eller din klubs kontaktperson for cuppen. Du har selv ansvar for at være klar 5 minutter før start.
Regler for TACTIC Cup 2019:
Ansvar:
Enhver deltager på eget ansvar og skal overholde færdselsreglerne.
Klubberne påtager sig ikke noget ansvar, såfremt der skulle ske styrt eller andre skader ved deltagelse i Motionscuppen.
Cupledelsen:
Består af Søren Hansen fra CMO, Henrik Wedel fra KCK samt Per Schøler fra NCK.
Løbsledelsen:
Nedsættes til det enkelte løb af den arrangerende klub, der har ansvaret for det enkelte løbs afvikling og herunder modtagelse og behandling af eventuelle protester m.v.
Deltagere:
Medlemmerne af CMO, Faaborg Ski & Motionsklub, Gislev Cycling, Kerteminde CK, Kæden Nr. Lyndelse, Le Pedaleur de Charme, Midtfyens CC, Nyborg CK, Svendborg CC, Team Alé, Team Pace samt Team Taasinge kan deltage i motionscuppen.
Der er dog følgende to undtagelser:
- For at kunne deltage må man ikke være født senere end i år 2006.
- Ryttere der har licens til A-klassen på landevej kan ikke deltage.
Det er selvfølgelig ikke tilladt at udlåne sin chip og rygnr. til andre og overtrædelse heraf kan medføre udelukkelse.
Gruppeinddeling:
Der køres i 6 grupper fordelt efter styrke, hvor nedennævnte hastigheder er gennemsnits hastigheder ved et linieløb. Ved løb uden bakker og uden vind vil gennemsnitshastighederne dog ofte være en del højere.
Gruppe 1 Hastighed over 38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 2 Hastighed 37-38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 3 Hastighed 36-37 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 4 Hastighed 34-35 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 5 Hastighed 30-33 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 6 Hastighed under 30 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
I tvivlstilfælde afgør cupledelsen suverænt, i hvilken klasse deltagerne tilhører.
Så selvom du er klassificeret i en gruppe ved tilmelding, kan du risikere at blive flyttet. Der findes 3 hovedgrunde til at det kan ske og de er:
- En gruppe er overtegnet. Vi tilstræber at der ikke bliver mere end 50 i hver gruppe.
- Vi mener at en deltager er KLART fejlvurderet.
- Vi mener at klubberne vurderer for forskelligt i forhold til hinanden.
Tvangsflyttes en rytter eller rykker en gruppe op følger halvdelen af rytterens eventuelle optjente points med i den nye gruppe.
Endelig klasse inddeling, afgøres når antallet af klubbernes forhånds tilmeldinger er indkommet, efter den 8. april 2019.
OBS: En gruppe kan dog kun få lov til at køre som en selvstændig gruppe, såfremt der minimum er 15 tilmeldte ryttere til gruppen. Ved færre end 15 tilmeldte ryttere kommer gruppen til at starte sammen med en anden gruppe.
Udstyr:
Cykelhjelm er påbudt.
TRI-STYR eller styrforlængere må ikke være monteret på cyklen. Dog er dette tilladt hvis der afholdes enkeltstart, men ikke ved holdløb.
Der skal bæres godkendt klubtrøje. Kan dog udelades ved enkeltstart, men ikke ved holdløb.
Det udleverede nummer skal sættes bag på trøjen og nummeret skal være synligt.
Den udleverede chip skal være monteret på cyklen.
Overtrædelse af et af ovenstående punkter vil som hovedregel betyde diskvalifikation.
Det udleverede rygnummer er cuppens ejendom og er gældende for alle 5 afdelinger og skal efter sidste afdeling afleveres tilbage til cuppen. Afleveres dette ikke retur bliver man opkrævet 100 kr. Den enkelte klub hæfter i den forbindelse for egne ryttere.
Chippene ejes enten af en selv eller af ens klub. Cuppen tilbyder at tilbagekøbe chip til følgende priser:
Er chippen op til 1 år: 300 kr., op til 2 år: 225 kr. op til 3 år 150 kr. og op til 4 år 75 kr.
Løbene:
Afdelingerne og ruterne er på forhånd anmeldt og bør kunne ses på den arrangerende klubs hjemmeside senest 14 dage før løbets afvikling, herunder oplysninger om det antal omgange som skal gennemkøres, starttidspunkterne for de enkelte grupper m.v. Der opfordres dog til at klubberne gerne må offentliggøre ruterne i god tid.
En optimal rutelængde vurderes, at være på mellem 16 og 19 km.
Falder en rytter af sin gruppe, må han ikke blande sig i afgørelsen i et efterfølgende felt.
Indhentes en rytter med en omgang, er det ikke tilladt at tage pace på den/de overhalende ryttere.
Hvis en gruppe indhenter en anden gruppe, skal den gruppe, der bliver indhentet lade de andre køre forbi og må ikke tage pace.
Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene.
Rullesten er fejet i sving. Tydelig afmærkning ved alle sving i form af pile eller levende poster med gule veste og flag. Flagposter kan ligeledes med fordel bruge fløjter på udsatte steder.
Den arrangerende klub sikre selv eventuelle indhentelser af tilladelser fra vejmyndigheder og politi mv.
Færdselsreglerne skal overholdes.
Efter man er kommet i mål, må målområdet ikke passeres igen af hensyn til chiptidtagningen.
Holdløb:
Formålet er at tilgodese, at der kan konkurreres mod jævnbyrdige samtidig med at den enkelte klub har en interesse i, at så mange som muligt deltager.
Udstyr og særregler for holdløb i cuppen:
Der må kun køres på almindelig racercykel og der skal bæres almindelig klubtrøje. Der må således eksempelvis ikke anvendes enkeltstartcykel, pladehjul, tristyr, enkeltstartshjelm, enkeltstartsdragt m.v.
Der må ikke tages pace hos andre hold eller ryttere og der skal holdes en afstand på mindst 25 meter. Denne regel gælder dog ikke inden for de sidste 1.000 meter før målopløb.
Bliver et hold indhentet af et andet hold, skal de give plads til overhalingen og derefter skal holdet holde en afstand på mindst 25 meter.
Et hold skal følges ad på hele ruten og en rytter må ikke sidde over en omgang eller lignende.
Et hold består af minimum 4 ryttere og maksimalt 6 ryttere. Ved målgang er det 4. rytter i mål der tæller. Såfremt det kun er 3 eller færre der kommer i mål har holdet ikke fuldført.
En rytter kan kun deltage på et hold.
Holdinddeling:
Den enkelte klubs hold skal forhåndstilmeldes til holdløbet. For hvert hold skal oplyses rygnr. og navn på rytterne, fristen er den 19. august 2019. Hvorefter arrangøren udfærdiger et løbsprogram for kontrol af holdene, start- og målprocedure og en seedet startliste med det forventede hurtigste hold startende først.
Ansvaret for holdinddelingen og forhåndstilmelding i din klub er placeret hos klubbens kontaktperson for cuppen.
Der konkurreres i følgende 3 klasser:
- Klasse I Her kan alle deltage.
- Klasse II Her kan der deltage ryttere fra gruppe 3 – 6.
- Klasse III Her kan der primært deltage ryttere fra gruppe 5 – 6 samt op til 2 ryttere fra gruppe 1-4 på hvert hold. Deltager der ryttere fra gruppe 1-4 på et hold i klasse III, har holdet et handicap på 1 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 1 og 2 samt ½ minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 3 og 4.
Point og resultater:
Alle holds resultater vil efterfølgende kunne ses på en resultatliste.
De point der gives for holdløbet tæller ikke med i den individuelle konkurrence. De tæller således kun med i holdkonkurrencen efter særlige regler.
Der er point til de første 4 hold i hver af de 3 klasser i holdløbet. Hvor der er 40 point til det vindende hold, 30 point til nr. 2, 20 point til nr. 3 samt 10 point til nr. 4.
Hvor mange point der tæller med til holdkonkurrencen afhænger dog af, hvor stor en andel af klubbens ryttere der har deltaget i holdløbet, idet klubbens indkørte point skal ganges med den andel af klubbens ryttere, der har deltaget i holdløbet. Har eksempelvis 80 % af klubbens tilmeldte til cuppen deltaget i holdløbet, skal pointene ganges med 0,8. Klubberne har således en interesse i at så mange som muligt fra klubben deltager.
Konkurrencer:
En hold konkurrence klubberne imellem med en vandrepokal til den klub, som vinder sammenlagt.
En individuel i hver gruppe med præmier til den samlede cups nr. 1, 2, 3, 4 og 5 i hver af de 6 grupper. Præmierne består af gavekort til Magic Sport med kr. 750 til nr. 1, kr. 500 til nr. 2, kr. 300 til nr. 3, kr. 200 til nr. 4 samt kr. 100 til nr. 5 samt en trøje fra Magic Sport til vinderen af hver gruppe.
Pointsystem hold konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig samt point fra holdløbet.
Vinder er den klub, der har fået flest point samlet fra alle grupper efter alle afdelinger.
Første mand fra klubben i hver gruppe tæller. Det er dog en forudsætning at han/hun har gennemført.
De tællende rytteres indbyrdes placering giver følgende point.
- plads 15 point
- plads 13 point
- plads 12 point
- plads 9 point
- plads 8 point
- plads 7 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- plads 3 point
- plads 2 point
- plads 1 point
Har en klub ikke en tællende rytter i mål får klubben 0 point i den pågældende gruppe.
Ved pointlighed gælder følgende:
Flest 1. pladser, flest 2. pladser, flest 3. pladser, flest 4. pladser, osv. i alle løb.
Pointsystem individuel konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig.
Alle afdelinger tæller med i konkurrencen, dog ikke holdløb.
I hver afdeling køres om følgende point:
- plads 10 point
- plads 8 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- – 15. plads 2 point
Herefter alle der gennemfører 1 point.
Ved pointlighed mellem flere ryttere gælder følgende:
Så er det placeringen i sidste pointgivende løb, der tæller.
Rytternes placeringer og point afgøres efter tiderne som måles af chipsystemet.
Protest:
Protest over placeringer eller for brud på reglerne:
Såfremt resultaterne offentliggøres på løbsstedet samme aften, skal protest nedlægges senest 15 minutter efter resultatet er blevet offentliggjort.
Protesten skal nedlægges mundtlig til den lokale løbsledelse. Løbsledelsen forsøger at klare protester med det samme og forsøger om der kan opnås enighed på stedet. Er dette ikke tilfælde bliver det op til cupledelsen at træffe en afgørelse.
Såfremt resultaterne først bliver offentliggjort på nettet, er fristen for protester senest kl. 20.00 dagen efter løbet og kun på mail: qqqPer@gmail.com til Per Schøler Nyborg CK. Her er det cupledelsen der træffer en afgørelse.
Afgørelser truffet af cupledelsen kan ikke appelleres.
Alle modtagne protester behandles ved høring af involverede parter.
Inden du indgiver en protest for brud på reglerne, er det måske en god idé lige at vende forholdet med den kontaktperson, der repræsentere din klub for cuppen.
Afgørelser:
Spørgsmål som ikke er nævnt i reglerne eller andre tvister afgøres suverænt af cupledelsen.
Cup
Praktisk info ved 1. afdeling af Midtfyns CC (backup Kæden)
Midtfyns CC byder velkommen til 1. afdeling af TACTIC Cup.
Invitation.
TACTIC Cup 1. afdeling den 23. April 2019
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00
Gruppe 2 kl. 18.02
Gruppe 3 kl. 18.04
Gruppe 3 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.08
Gruppe 6 kl. 18.10.
Ruten, start og mål:
Starten og mål er på Goe Bakke 10, 5750 Ringe
Ruten er som følger:
Start Goe Bakke. TH ad Nørrevangsvej. TV ad Lørupvej. TH ad Krumstrupvej. TH ad Guldtvedgyden. Over i Rudmevej, TH ad Voldstrupvej, TH ad Boltinggårdsvej, TH ad Goe Bakke Ruten er ca. 11,5 km.
Gruppe 1-3 kører 6 omgange ~ 69 km, gruppe 4-5 kører 5 omgange ~ 58 km og gruppe 6 kører 4 omgange ~ 46 km.
Gennemfører man ikke alle omgange, bedes man oplyse dette ved tidtagningen, således at vi ikke venter forgæves eller sætter eftersøgninger i gang efter manglende ryttere.
Parkering:
Parkering må ikke ske på ruten, ej heller på Goe Bakke. Parkering kan foregå på Dyrskespladsen, Lombjergevej, 5750 Ringe eller ved Magic Sport i Ringe.
Forplejning efter løbet:
Efter løbet er der mulighed for at få noget at spise og drikke ved Magic Sport, Gørtlervej 1, 5750 Ringe. Her vil også være mulighed for at handle.
Sikkerhed og afvikling:
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at du skal være iført en klubtrøje og du må ikke tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang. Nummeret skal være placeret på ryggen og være synligt for alle.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne må dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler.
Løbsansvarlig på dagen er Ivan Timm mobil 28 55 24 01
Cup
Praktisk info ved 2. afdeling af Faaborg Ski og Motionsklub.
Faaborg Ski og Motionsklub byder velkommen til 2. afdeling af TACTIC Cup.
Invitation.
TACTIC Cup 2. afdeling den 14. Maj 2019
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00 – 5 omgange, 64,3 km
Gruppe 2 kl. 18.02 – 5 omgange, 64,3 km
Gruppe 3 kl. 18.04 – 5 omgange, 64,3 km
Gruppe 3 kl. 18.06 – 4 omgange, 51,4 km
Gruppe 5 kl. 18.08 – 4 omgange, 51,4 km
Gruppe 6 kl. 18.10 – 3 omgange, 38,6 km
Ruten, start og mål:
Jordløse Møllevej (mellem nr. 41 og 39).
Ruten er som følger:
Ruten er ca. 12,9 km pr. omgang, den går ud af Jordløse Møllevej, Søbo Løkker, Søbovej, Jordløsevej(5672), Håstrupvej, Håstrup Bjergvej, Stenlund, Jordløsevej(5600), Tappernøje, Jordløse Møllevej.
Gennemfører man ikke alle omgange, bedes man oplyse dette ved tidtagningen, således at vi ikke venter forgæves eller sætter eftersøgninger i gang efter manglende ryttere.
Anbefalede parkeringsmuligheder:
Jordløse, v. kirken (ca 2. km til start) Jordløse v. forsamlingshus (ca. 2 km til start) Jordløse Skole
Haastrup v. kirken (ca. 4 km til start) Haastrup overfor købmand (ca. 4 km til start) Husk!! det er ikke tilladt at parkere på ruten.
Forplejning efter løbet:
Efter løbet er der forplejning ved BK Pack’s indkørsel, Jordløse Møllevej nr. 27A ved Jordløse(ca. 1 km) fra mål.
Sikkerhed og afvikling:
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at man skal være iført en klubtrøje og man ikke må tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang.
Det udleverede rygnummer skal være placeret på ryggen og være synligt for alle, og den udleverede chip skal være korrekt monteret på cyklen.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne kan dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler. Herudover vil hver startgruppe blive ledsaget af 2 motorcykler fra MC-Marshals.
Løbsansvarlig på dagen er Dennis Sørensen mobil 61 60 58 89
Cup
Praktisk info ved 3. afdeling af Le Pedaleur du Charme
Le Pedaleur du Charme byder velkommen til 3. afdeling af TACTIC Cup.
Invitation.
TACTIC Cup 3. afdeling den 18. Juni 2019
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00
Gruppe 2 kl. 18.02
Gruppe 3 kl. 18.04
Gruppe 4 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.08
Gruppe 6 kl. 18.10.
Ruten, start og mål:
Starten og mål er på Bøllemosegyden.
Ruten er som følger:
Bøllemosegyden – Ravnebjerggyden – Stærmosevej – Tommerupvej – Dyredvej.
Ruten er ca. 18 km.
Gruppe 1 – 2 & 3 kører 4 omgange ~ 72 km.
Gruppe 4 – 5 & 6 kører 3 omgange ~ 54 km.
Den førende rytter i hver gruppe har pligt til at være iført førertrøje. Førertrøje kan afhentes i startområdet kl. 17.40.
Gennemfører man ikke alle omgange, bedes man oplyse dette ved tidtagningen, således at vi ikke venter forgæves eller sætter eftersøgninger i gang efter manglende ryttere.
Parkering:
Parkering må ikke ske på ruten, samt på Hesbjerg Skovvej. Der er mulighed for parkering på samkørselspladsen, ved Middelfartvej eller ved Spedsbjerg Børnecenter for enden af Spedsbjergvej.
Ligeledes kan busholdepladsen skråt overfor Spedsbjerg Børnecenter benyttes.
Forplejning efter løbet:
Efter løbet vil der være forplejning på hjørnet af Bøllemosegyden og Hesbjerg Skovvej.
Sikkerhed og afvikling:
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at man skal være iført en klubtrøje, og at man ikke må tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang.
Det udleverede rygnummer skal være placeret på ryggen og være synligt for alle, og den udleverede chip skal være korrekt monteret på cyklen.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar.
Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe jer med at komme sikkert rundt.
Hjælperne kan dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked, om der er frit, eller om der kommer biler. Herudover vil hver startgruppe blive ledsaget af 2
motorcykler fra BMW Marshalls.
Løbsansvarlig på dagen er Hans Christian Hansen, mobil 61 68 67 76
Cup
Praktisk info ved 4. afdeling af Gislev/Team Ále
Gislev cycling/Team Ále byder velkommen til 4. afdeling af TACTIC Cup.
Invitation.
TACTIC Cup 4. afdeling den 13. August 2019
Start og mål foregår på Strarupvej (mellem Strarupvej 6-11)
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00
Gruppe 2 kl. 18.02
Gruppe 3 kl. 18.04
Gruppe 4 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.10
Gruppe 6 kl. 18.12
Parkering
Parkering må IKKE ske på ruten. Der er mulighed for parkering på Grønnegyden, Hylshusevej (Neden for Grønnegyden ved skoven), Sandagervej (uden for Sandager by, væk fra ruten). På Friskolen i Gislev og forsamlingshus i Gislev (Små 3km fra start/mål) kan benyttes.
OBS! Det er høst tid, hvis du parkere på sideveje, tænk over der skal kunne passere store maskiner.
Efter løbet vil der være forplejning på Strarupvej 8 (bagside ved maskinhal, ned af Grønnegyden).
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at man skal være iført en klubtrøje og man ikke må tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang.
Det udleverede rygnummer skal være placeret på ryggen og være synligt for alle, og den udleverede chip skal være korrekt monteret på cyklen.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne kan dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler. Herudover vil hver startgruppe blive ledsaget af 2 motorcykler fra MC-Marshals.
Efter løbet vil der være mulighed for at få lidt at spise og noget at drikke i form af en brik fra vores sponsor Rynkeby.
Ruten er ca. 14 km. og kan ses her
Ruten er: Strarupvej-Krumstrupvej-Graabjergvej-Aavej-Skæretvej-Fjellerupvej-Fåborgvej-Sandagervej- Møllevej. Start/mål midt på Strarupvej
Gruppe 1, 2, 3 kører 5 omgange eller i alt ca. 69 km. Gruppe 4, 5 kører 4 omgange eller i alt ca. 55 km. Gruppe 6 kører 3 omgange eller i alt ca 41 km.
Den førende rytter i hver gruppe har pligt til at være iført førertrøje. Førertrøje kan afhentes i startområdet kl. 17.40.
Løbsansvarlig på dagen er: Johnny Hansen, tlf. nr. 28900860.
Løbsafvikling for 2018:
Afdeling | Løbsdato | Arrangør | Løbsform |
1. afdeling | 24. april | FSM | Linieløb |
2. afdeling | 15. maj | TT | Linieløb |
3. afdeling | 19. juni | CMO | Linieløb |
4. afdeling | 7. august | NCK | Linieløb |
5. afdeling | 28. august | Kæden | Holdløb |
Nærmere oplysninger om tid og sted, kan ses på den arrangerendes klubs hjemmeside, senest 14 dage før løbsdatoen.
Alle løbsdage er tirsdage, og der startes kl. 18.00, dog med undtagelse af det sidste holdløb hos Kæden, hvor første hold starter kl. 17.30.
Nyheder m.v. i 2018:
- Sikkerheden ved løbene har fortsat høj prioritet, når vi såvel planlægger som afholder løbene, og igen i år med 2 MC’ere til hvert felt og med flagposter placeret rundt på rundstrækningerne.
- Vi har ligeledes fokus på at skabe en kultur i cuppen, hvor der tænkes mere på at køre efter forholdene og vise hensyn frem for at vinde en placeringsfordel i felterne på bekostning af egen og ikke mindst andres sikkerhed. Det er således ikke OK, at forsøge at opnå fordele ved at køre forkert rundt om helleanlæg, køre i venstre side af vejen når vejen er delt af fuldoptrukne striber eller ikke følge de anvisninger flagposterne og MC’erne kommer med.
- Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene og vi følger de parkeringsanvisninger den arrangerende klub har oplyst om i forhold til hvor vi kan eller ikke kan parkere i forhold til ruten. Vi vil gerne kunne komme igen.
- Der bliver igen en førertrøje i de enkelte grupper til den førende rytter. Uddeling heraf sker 15 minutter før første start. Den der har førertrøjen på, er ikke forpligtet til at bærer rygnr. Den førende rytter er forpligtet til at have førertrøjen på og overholdes dette ikke mister rytteren halvdelen af de indkørte point for denne afdeling. Førertrøjen er løbende kun til låns dog får den samlede vinder af hver gruppe en trøje til ejendom.
- Det er altid den lokale kontaktperson fra ens egen klub, der har ansvaret for at videreformidle resultaterne fra løbene til egne medlemmer.
- Der er fortsat 6 grupper med ens regler for alle grupper. Vi har ikke rene pige/dame grupper, men de er selvfølgelig meget velkomne og er de i tvivl om de kan være med er gruppe 6 et godt sted at få dette afprøvet. Har man styrken til mere, melder man sig selvfølgelig bare til i nogle af de andre grupper.
- Team Pace er ny klub i cuppen og MIC har valgt at stoppe i cuppen, så der er fortsat 12 klubber til start.
- Team Pace har tilbudt at tage deres kaffebus med til løbende, således at vi nu også kan få lidt varmt at drikke efter løbene.
- Holdløbet bliver i år igen en tirsdag, men fortsat med mulighed for også at gøre en god handel hos Magic Sport.
- Det opfordres til, at den arrangerende klub også sørger for, at der er forplejning til rytterne efter løbene.
Tilmelding:
Tilmeldingen foregår gennem din klub. Du skal henvende dig hos den ansvarlige for tilmeldingen til motionscuppen i din egen klub. Den ansvarlige for den enkelte klub har ligeledes til opgave at foretage en kritisk gennemgang, og at sørge for at rytterne kommer i de rigtige grupper. Klubben sørger for samlet tilmelding og betaling til Nyborg CK senest den 9. april 2018. Vær opmærksom på deadline i din klub, som kan være før den 9. april 2018. Ved tilmelding skal du oplyse navn, klub samt hvilken gruppe du ønsker at køre i.
Du tilmelder dig alle løb i 2018. Deltagelse koster kr. 300 for hele løbsserien i 2018 samt eventuelt en udgift til en chip, medmindre du har en fra sidste år. Det er forskelligt fra klub til klub, hvordan de gør i forhold til betaling for deltagelse og i forhold til køb og leje af chip.
Cuppen sælger nye chip til 425 kr. pr. stk. og chippen har en levetid på minimum 5 år.
Chippen kan tilbagesælges til cuppen for:
300 kr. efter 1 år,
225 kr. efter 2 år,
150 kr. efter 3 år og
75 kr. efter 4 år.
Cuppen sælger ligeledes chip med et år på bagen for 350 kr. pr. stk. og med en tilsvarende tilbagesalgsmulighed som nye chip.
Efteranmeldes efter 9. april 2018 accepteres, såfremt der er ledige pladser. Prisen er lige meget hvornår kr. 300 samt udgifter til chip. Henvendelser herom kan rettes til Per Schøler Nyborg CK på mail: qqqper@gmail.com
Klubben afleverer liste over tilmeldte, startpenge samt hvilken gruppe de enkelte skal køre i. Gruppeinddelingen afgøres i første omgang af klubben men cupledelsen forbeholder sig ret til at flytte ryttere jævnfør reglerne.
Når du er tilmeldt Motionscuppen skal du selv orienterede dig via din klubs hjemmeside om løbsserien. Du har selv ansvar for at være klar 5 minutter før start.
Regler for Magic Sport Cup 2018:
Ansvar:
Enhver deltager på eget ansvar og skal overholde færdselsreglerne.
Klubberne påtager sig ikke noget ansvar, såfremt der skulle ske styrt eller andre skader ved deltagelse i Motionscuppen.
Cupledelsen:
Består af Søren Hansen fra CMO, Henrik Wedel fra KCK samt Per Schøler fra NCK.
Løbsledelsen:
Nedsættes til det enkelte løb af den arrangerende klub, der har ansvaret for det enkelte løbs afvikling og herunder modtagelse og behandling af eventuelle protester m.v., der kan klares på stedet.
Deltagere:
Medlemmerne af:
CMO
Faaborg Ski & Motionsklub
Gislev Cycling
Kerteminde CK
Kæden Nr. Lyndelse
Le Pedaleur de Charme
Midtfyens CC
Nyborg CK
Svendborg CC
Team Alé
Team Pace samt
Team Taasinge
kan deltage i motionscuppen.
Der er dog følgende to undtagelser:
- For at kunne deltage må man ikke være født senere end i år 2005.
- Ryttere der har licens til A-klassen på landevej kan ikke deltage.
Det er selvfølgelig ikke tilladt at udlåne sin chip og rygnr. til andre og overtrædelse heraf kan medføre udelukkelse.Gruppeinddeling:
Der køres i 6 grupper fordelt efter styrke, hvor nedennævnte hastigheder er gennemsnits hastigheder ved et linieløb. Ved løb uden bakker og uden vind vil gennemsnitshastighederne dog ofte være en del højere.
Gruppe 1 Hastighed over 38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 2 Hastighed 37-38 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 3 Hastighed 36-37 km/t. Distance ved linieløb normalt 65 – 75 km.
Gruppe 4 Hastighed 34-35 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 5 Hastighed 30-33 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.
Gruppe 6 Hastighed under 30 km/t. Distance ved linieløb normalt 50 – 65 km.I tvivlstilfælde afgør cupledelsen suverænt, i hvilken klasse deltagerne tilhører.
Så selvom du er klassificeret i en gruppe ved tilmelding, kan du risikere at blive flyttet. Der findes 3 hovedgrunde til at det kan ske og de er:1. En gruppe er overtegnet. Vi tilstræber at der ikke bliver mere end 50 i hver gruppe.
2. Vi mener at en deltager er KLART fejlvurderet.
3. Vi mener at klubberne vurderer for forskelligt i forhold til hinanden.
Tvangsflyttes en rytter eller rykker en gruppe op følger halvdelen af rytterens eventuelle optjente points med i den nye gruppe.
Endelig klasse inddeling, afgøres når antallet af klubbernes forhånds tilmeldinger er indkommet, efter den 9. april 2018.
OBS: En gruppe kan dog kun få lov til at køre som en selvstændig gruppe, såfremt der minimum er 15 tilmeldte ryttere til gruppen. Ved færre end 15 tilmeldte ryttere kommer gruppen til at starte sammen med en anden gruppe.
Udstyr:
Cykelhjelm er påbudt.
TRI-STYR eller styrforlængere må ikke være monteret på cyklen. Dog er dette tilladt hvis der afholdes enkeltstart, men ikke ved holdløb.
Der skal bæres godkendt klubtrøje. Kan dog udelades ved enkeltstart, men ikke ved holdløb. Det udleverede nummer skal sættes bag på trøjen og nummeret skal være synligt.
Den udleverede chip skal være monteret på cyklen.
Overtrædelse af et af ovenstående punkter vil som hovedregel betyde diskvalifikation.
Det udleverede rygnummer er cuppens ejendom og er gældende for alle 5 afdelinger og skal efter sidste afdeling afleveres tilbage til cuppen. Afleveres dette ikke retur bliver man opkrævet 100 kr. Den enkelte klub hæfter i den forbindelse for egne ryttere.
Chippene ejes enten af en selv eller af ens klub. Cuppen tilbyder at tilbagekøbe chip til følgende priser:
Er chippen op til 1 år: 300 kr.
op til 2 år: 225 kr.
op til 3 år 150 kr.
og op til 4 år 75 kr.
Løbene:
Afdelingerne og ruterne er på forhånd anmeldt og bør kunne ses på den arrangerende klubs hjemmeside senest 14 dage før løbets afvikling, herunder oplysninger om det antal omgange som skal gennemkøres, starttidspunkterne for de enkelte grupper m.v. Der opfordres dog til at klubberne gerne må offentliggøre ruterne i god tid.
En optimal rutelængde vurderes, at være på mellem 16 og 19 km.
Falder en rytter af sin gruppe, må han ikke blande sig i afgørelsen i et efterfølgende felt.
Indhentes en rytter med en omgang, er det ikke tilladt at tage pace på den/de overhalende ryttere. Hvis en gruppe indhenter en anden gruppe, skal den gruppe, der bliver indhentet lade de andre køre forbi og må ikke tage pace.
Der må ikke smides affald på ruten, hverken før, under eller efter løbene.
Rullesten er fejet i sving. Tydelig afmærkning ved alle sving i form af pile eller levende poster med gule veste og flag. Flagposter kan ligeledes med fordel bruge fløjter på udsatte steder.
Den arrangerende klub sikre selv eventuelle indhentelser af tilladelser fra vejmyndigheder og politi mv.
Færdselsreglerne skal overholdes.
Efter man er kommet i mål, må målområdet ikke passeres igen af hensyn til chiptidtagningen.
Holdløb:
Formålet er at tilgodese, at der kan konkurreres mod jævnbyrdige samtidig med at den enkelte klub har en interesse i, at så mange som muligt deltager.
Udstyr og særregler for holdløb i cuppen:
Der må kun køres på almindelig racercykel og der skal bæres almindelig klubtrøje. Der må således eksempelvis ikke anvendes enkeltstartcykel, pladehjul, tristyr, enkeltstartshjelm, enkeltstartsdragt m.v.
Der må ikke tages pace hos andre hold eller ryttere og der skal holdes en afstand på mindst 25 meter. Denne regel gælder dog ikke inden for de sidste 1.000 meter før målopløb.
Bliver et hold indhentet af et andet hold, skal de give plads til overhalingen og derefter skal holdet holde en afstand på mindst 25 meter.
Et hold skal følges ad på hele ruten og en rytter må ikke sidde over en omgang eller lignende.
Et hold består af minimum 4 ryttere og maksimalt 6 ryttere. Ved målgang er det 4. rytter i mål der tæller. Såfremt det kun er 3 eller færre der kommer i mål har holdet ikke fuldført.
En rytter kan kun deltage på et hold.
Holdinddeling:
Den enkelte klubs hold skal forhåndstilmeldes til holdløbet. For hvert hold skal oplyses rygnr. og navn på rytterne, fristen er den 19. august 2018. Hvorefter arrangøren udfærdiger et løbsprogram for kontrol af holdene, start- og målprocedure og en seedet startliste med det forventede hurtigste hold startende først.
Ansvaret for holdinddelingen og forhåndstilmelding i din klub er placeret hos klubbens kontaktperson for cuppen.
Der konkurreres i følgende 3 klasser:
- Klasse I
Her kan alle deltage. - Klasse II
Her kan der deltage ryttere fra gruppe 3 – 6 - Klasse III
Her kan der primært deltage ryttere fra gruppe 5 – 6 samt op til 2 ryttere fra gruppe 1-4 på hvert hold. Deltager der ryttere fra gruppe 1-4 på et hold i klasse III, har holdet et handicap på 1 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 1 og 2 samt 1⁄2 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 3 og 4.
Point og resultater:
Alle holds resultater vil efterfølgende kunne ses på en resultatliste.
De point der gives for holdløbet tæller ikke med i den individuelle konkurrence. De tæller således kun med i holdkonkurrencen efter særlige regler.
Der er point til de første 4 hold i hver af de 3 klasser i holdløbet. Hvor der er 40 point til det vindende hold, 30 point til nr. 2, 20 point til nr. 3 samt 10 point til nr. 4.
Hvor mange point der tæller med til holdkonkurrencen afhænger dog af, hvor stor en andel af klubbens ryttere der har deltaget i holdløbet, idet klubbens indkørte point skal ganges med den andel af klubbens ryttere, der har deltaget i holdløbet. Har eksempelvis 80 % af klubbens tilmeldte til cuppen deltaget i holdløbet, skal pointene ganges med 0,8. Klubberne har således en interesse i at så mange som muligt fra klubben deltager.
Konkurrencer:
En hold konkurrence klubberne imellem med en vandrepokal til den klub, som vinder sammenlagt.
En individuel i hver gruppe med præmier til den samlede cups nr. 1, 2, 3, 4 og 5 i hver af de 6 grupper. Præmierne består af gavekort til Magic Sport med kr. 500 til nr. 1, kr. 300 til nr. 2, kr. 200 til nr. 3, kr. 150 til nr. 4 samt kr. 100 til nr. 5 samt en trøje fra Magic Sport til vinderen af hver gruppe.
Pointsystem hold konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig samt point fra holdløbet.
Vinder er den klub, der har fået flest point samlet fra alle grupper efter alle afdelinger. Første mand fra klubben i hver gruppe tæller. Det er dog en forudsætning at han/hun har gennemført.
De tællende rytteres indbyrdes placering giver følgende point.
- plads 15 point
- plads 13 point
- plads 12 point
- plads 9 point
- plads 8 point
- plads 7 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- plads 3 point
- plads 2 point
- plads 1 point
Har en klub ikke en tællende rytter i mål får klubben 0 point i den pågældende gruppe.
Ved pointlighed gælder følgende:
Flest 1. pladser, flest 2. pladser, flest 3. pladser, flest 4. pladser, osv. i alle løb.
Pointsystem individuel konkurrence:
Der gives points i hver gruppe for sig.
Alle afdelinger tæller med i konkurrencen, dog ikke holdløb.
- plads 10 point
- plads 8 point
- plads 6 point
- plads 5 point
- plads 4 point
- – 15. plads 2 point
Herefter alle der gennemfører 1 point.
Ved pointlighed mellem flere ryttere gælder følgende:
Så er det placeringen i sidste pointgivende løb, der tæller.
Rytternes placeringer og point afgøres efter tiderne som måles af chipsystemet.
Protest:
Protest over placeringer eller for brud på reglerne:
Såfremt resultaterne offentliggøres på løbsstedet samme aften, skal protest nedlægges senest 15 minutter efter resultatet er blevet offentliggjort.
Protesten skal nedlægges mundtlig til den lokale løbsledelse. Løbsledelsen forsøger at klare protester med det samme og forsøger om der kan opnås enighed på stedet. Er dette ikke tilfælde bliver det op til cupledelsen at træffe en afgørelse.
Såfremt resultaterne først bliver offentliggjort på nettet, er fristen for protester senest kl. 20.00 dagen efter løbet og kun på mail: qqqPer@gmail.com til Per Schøler Nyborg CK. Her er det cupledelsen der træffer en afgørelse.
Afgørelser truffet af cupledelsen kan ikke appelleres.
Alle modtagne protester behandles ved høring af involverede parter.
Inden du indgiver en protest for brud på reglerne, er det måske en god idé lige at vende forholdet med den kontaktperson, der repræsenterer din klub for cuppen.
Afgørelser:
Spørgsmål som ikke er nævnt i reglerne eller andre tvister afgøres suverænt af cupledelsen.
Praktisk info ved 1. afdeling af Faaborg Ski & Motionsklub
Faaborg Ski & Motionsklub byder velkommen til 1. afdeling af Magic Sport Cup.
Invitation.
Magic Sport Cup 1. Afdeling den 24. April 2018
Faaborg Ski og Motionsklub byder alle deltagere velkommen til 1. Afdeling af Magic Sport Cup 2018. Her anbefales at man finder bjergbenene frem da vi byder på noget af det bedste i Svanninge Bakker.
Start og mål:
Er at finde på Jordløse Møllevej (mellem nr. 41 og 39).
Ruten er ca. 12,9 km pr. omgang, den går ud af Jordløse Møllevej, Søbo Løkker, Søbovej, Jordløsevej(5672), Håstrupvej, Håstrup Bjergvej, Stenlund, Jordløsevej(5600), Tappernøje, Jordløse Møllevej.
Ruten kan ses her
Start tidspunkter og distance:
Gruppe 1: Kl. 18:00 – 5 omgange, 64,3 km
Gruppe 2: Kl. 18:02 – 5 omgange 64,3 km
Gruppe 3: Kl. 18:04 – 5 omgange 64,3 km
Gruppe 4: Kl. 18:06 – 4 omgange 51,4 km
Gruppe 5: Kl. 18:08 – 4 omgange 51,4 km
Gruppe 6: Kl. 18:10 – 3 omgange 38,6 km
Efter løbet er der forplejning og podie ved BK Pack’s indkørsel, Jordløse Møllevej nr. 27A ved Jordløse(ca. 1 km) fra mål.
Anbefalede parkeringsmuligheder:
Jordløse, v. kirken (ca 2. km til start)
Jordløse v. forsamlingshus (ca. 2 km til start)
Haastrup v. kirken (ca. 4 km til start)
Haastrup overfor købmand (ca. 4 km til start)
Husk!! det er ikke tilladt at parkere på ruten.
Man frabedes parkere ved Jordløse Friskole da der er arrangement på skolen samme aften
HUSK LØBS OG FÆRDSELSREGLER!!!
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at man skal være iført en klubtrøje og man ikke må tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang.
Det udleverede rygnummer skal være placeret på ryggen og være synligt for alle, og den udleverede chip skal være korrekt monteret på cyklen.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne kan dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler. Herudover vil hver startgruppe blive ledsaget af 2 motorcykler fra MC-Marshals.
Løbsansvarlig:
Dennis Sørensen, tlf 61605889
Løbsansvarlig på dagen:
Lars Erik Andersen tlf:24205415
Ruten
Praktisk info ved 2. afdeling af TT
Team Taasinge byder velkommen til 2. afdeling af Magic Sport Cup tirsdag den 15. maj 2018.
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00
Gruppe 2 kl. 18.02
Gruppe 3 kl. 18.04
Gruppe 4 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.08
Gruppe 6 kl. 18.10.
Starttidspunkter og distance:
Gruppe 1-2-3 kører 5 omgange, i alt ca. 75 km.
Gruppe 4-5-6 kører4 omgange, i alt ca.60 km.
Der er start og mål på Rødmevej ved parkeringspladsen ved Skjoldmose gods (nr. 41)
Ruten er som følger: Rødmevej, Egebjergvej, Alpevej, Nielstrupvej, Fåborgvej, Skolebakken, Kohavevej, Rødmevej
Link til ruten: Rute 2. afdeling Magic Sport Cup 2018
Parkering må ikke ske på ruten. Der er mulighed for parkering ved startstedet samt på Rødmevej efter nr. 42 nord for Egebjergvej
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet.
Specielt gør vi opmærksom på, at du skal være iført en klubtrøje og du må ikke tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang. Nummeret skal være placeret på ryggen og være synligt for alle.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar.
Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt.
Hjælperne må dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler.
Efter løbet vil der være mulighed for at få lidt at spise og noget at drikke i form af en brik fra vores sponsor Rynkeby.
Løbsansvarlig
Løbsansvarlig på dagen er Linda Frederiksen tlf: 28 84 28 36
Praktisk info ved 3. afdeling af CMO
CMO byder velkommen til 3. afdeling af Magic Sport Cup tirsdag den 19. juni 2018.
Start tidspunkter:
Gruppe 1 kl. 18.00
Gruppe 2 kl. 18.02
Gruppe 3 kl. 18.04
Gruppe 4 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.08
Gruppe 6 kl. 18.10.
Gruppe 1-2-3 kører 4 omgange, i alt ca. 71 km.
Gruppe 4-5-6 kører 3 omgange, i alt ca. 53 km.
Der er start og mål på Bøllemosegyden nær Bøllemosegyden 94, Hesbjerg Skovvej (Sort pil på kort).
Ruten er den samme som tidligere anvendt.
Ruten er ca. 18 km. (Bøllemosegyden, Ravnebjerggyden, Brændekilde Bygade, Stærmosevej, Kirkevej, Tommerupvej, Dyredvej, Bøllemosegyden).
Parkering må ikke ske på ruten. Der er mulighed for parkering langs den ene side af Hesbjerg Skovvej og f.eks. på P-plads Blommenslyst ved Middelfartvej.
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at du skal være iført en klubtrøje og du må ikke tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang. Nummeret skal være placeret på ryggen og være synligt for alle.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne må dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler.
Efter løbet vil der være mulighed for at få lidt at spise og noget at drikke i form af en brik fra vores sponsor Rynkeby.
Løbsansvarlig: Martin Laurits Nielsen, mobil tlf. 61436586
Løbsansvarlig på dagen: Peter Boy, mobil tlf. 61436586
Praktisk info ved 4. afdeling af NCK
Nyborg CK byder velkommen til 4. afdeling af Magic Sport Cup tirsdag den 7. august 2018.
Start tidspunkter:
Gruppe 4 kl. 18.00
Gruppe 1 kl. 18.02
Gruppe 2 kl. 18.04
Gruppe 3 kl. 18.06
Gruppe 5 kl. 18.08
Gruppe 6 kl. 18.10
Gruppe 1-2-3 kører først 1 lille omgang og derefter 3 store omgange, i alt ca. 74 km.
Gruppe 4 kører 3 store omgange, i alt ca. 66 km.
Gruppe 5-6 kører først 1 lille omgang og derefter 2 store omgange, i alt ca. 52 km.
Start foregår på hjørnet af Koledhusevej og Regissevej. Tæt ved Regissevej nr. 16, 5853 Ørbæk. Mål er på toppen af Regissebakken.
Parkering må ikke ske på ruten. Der er mulighed for parkering på de to sidevej til Regissevej: Koledhusevej og Kildegårdsvej samt i landsbyerne Svindinge og Frørup.
Husk at sætte jer ind i reglerne for afvikling af løbet. Specielt gør vi opmærksom på, at du skal være iført en klubtrøje og du må ikke tage pace fra ryttere fra andre grupper eller fra ryttere, der er sat med en omgang. Nummeret skal være placeret synligt på ryggen. De ryttere som fører de respektive grupper skal bære førertrøjen, som bliver udleveret inden start, der hvor starten foregår.
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne kan dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler.
Efter løbet vil der være mulighed for at få lidt at spise og noget at drikke.
Ruterne:
Den lille rute er ca. 8 km. og kan ses her: https://connect.garmin.com/modern/course/19398507eller her: http://iform.dk/ruteplanner/oerbaek/regisse-lille-rute
Den store rute er ca. 22 km. og kan ses her: https://connect.garmin.com/modern/course/19398719 eller her: http://iform.dk/ruteplanner/oerbaek/wbc-2014-4-0
Praktisk info ved 5. afdeling af Kæden
Kæden byder velkommen til 5. afdeling af Magic Sport Cup tirsdag den 28. august 2018, hvor der afholdes holdløb.
Ruten, start og mål:
Start og mål er på Goe Bakke 10, 5750 Ringe
Ruten er som følger:
Start Goe Bakke. TH ad Nørrevangsvej. TV ad Lørupvej. TH ad Krumstrupvej. TH ad Guldtvedgyden. Over i Rudmevej, TH ad Voldstrupvej, TH ad Boltinggårdsvej, TH ad Goe Bakke Ruten er ca. 11,5 km. Klasse I og II kører 4 omgange og Klasse III kører 3 omgange.
Ruten kan ses her: https://connect.garmin.com/modern/course/20070261
Parkering:
Parkering må ikke ske på ruten, ej heller på Goe Bakke.
Parkering kan foregå på Dyrskespladsen, Lombjergevej, 5750 Ringe eller ved Magic Sport i Ringe.
Præmieoverrækkelse:
Efter løbet er der præmieoverrækkelse for alle grupper i den individuelle konkurrence samt i holdkonkurrencen ved Magic Sport.
Der vil ligeledes være grillpølser fra Kæden og en brik juice fra Rynkeby.
Præmieoverrækkelse m.v. vil foregå ved Magic Sport.
Sikkerhed:
Færdselsreglerne skal overholdes og deltagelse sker på eget ansvar. Vi har på ruten placeret en række hjælpere til at hjælpe Jer med at komme sikkert rundt. Hjælperne må dog ikke stoppe trafikken, men kan give besked om der er frit eller om der kommer biler.
Udstyr og særregler for holdløb i cuppen:
Der må kun køres på almindelig racercykel og der skal bæres almindelig klubtrøje. Der må således eksempelvis ikke anvendes enkeltstartcykel, pladehjul, tristyr, enkeltstartshjelm, enkeltstartsdragt m.v.
Rygnummeret skal være placeret synligt på ryggen, således at dette kan ses ved starten og under løbet.
Der må ikke tages pace hos andre hold eller ryttere og der skal holdes en afstand på mindst 25 meter. Denne regel gælder dog ikke inden for de sidste 1.000 meter før målopløb.
Bliver et hold indhentet af et andet hold, skal de give plads til overhalingen og derefter skal holdet holde en afstand på mindst 25 meter.
Et hold skal følges ad på hele ruten og en rytter må ikke sidde over en omgang eller lignende.
Et hold består af minimum 4 ryttere og maksimalt 6 ryttere. Ved målgang er det 4. rytter i mål der tæller. Såfremt det kun er 3 eller færre der kommer i mål har holdet ikke fuldført.
En rytter kan kun deltage på et hold.
Holdinddeling:
Den enkelte klubs hold skal forhåndstilmeldes til holdløbet. For hvert hold skal oplyses rygnr. og navn på rytterne, fristen er den 20. august 2018 kl. 20.00. Hvorefter arrangøren udfærdiger et løbsprogram for kontrol af holdene, start- og målprocedure og en seedet startliste med det forventede hurtigste hold startende først kl. 17.30. For at få en hurtigere afvikling i forhold til tidligere år, vil der dog blive sendt hold af sted for hvert minut. Der bliver dog minimum 2 minutters mellemrum mellem hold, der konkurrer direkte imod hinanden.
Ansvaret for holdinddelingen og forhåndstilmelding i din klub er placeret hos klubbens kontaktperson for cuppen.
Der konkurreres i følgende 3 klasser:
- Klasse I Her kan alle deltage.
- Klasse II Her kan der deltage ryttere fra gruppe 3 – 6.
- Klasse III Her kan der primært deltage ryttere fra gruppe 5 – 6 samt op til 2 ryttere fra gruppe 1-4 på hvert hold. Deltager der ryttere fra gruppe 1-4 på et hold i klasse III, har holdet et handicap på 1 minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 1 og 2 samt ½ minut for hver rytter, der deltager fra gruppe 3 og 4.
Point og resultater:
Alle holds resultater vil efterfølgende kunne ses på en resultatliste.
De point der gives for holdløbet tæller ikke med i den individuelle konkurrence. De tæller således kun med i holdkonkurrencen efter særlige regler.
Der er point til de første 4 hold i hver af de 3 klasser i holdløbet. Hvor der er 40 point til det vindende hold, 30 point til nr. 2, 20 point til nr. 3 samt 10 point til nr. 4.
Hvor mange point der tæller med til holdkonkurrencen afhænger dog af, hvor stor en andel af klubbens ryttere der har deltaget i holdløbet, idet klubbens indkørte point skal ganges med den andel af klubbens ryttere, der har deltaget i holdløbet.
Har eksempelvis 80 % af klubbens tilmeldte til cuppen deltaget i holdløbet, skal pointene ganges med 0,8.
Klubberne har således en interesse i at så mange som muligt fra klubben deltager.