Køreregler.

Sikkerhed frem for alt

Overordnet:

Køredage er tirsdage, torsdage og søndage.

Starttidspunkt – Se kalender.

Alle er velkomne til at forsøge at samle grupper til kørsel på andre tidspunkter. Det vil være oplagt at bruge Facebook til dette.

Holdkaptajn:

Der skal være en kørekaptajn i alle grupper som er klar ved afgang og samler en gruppe.

Køreudvalget er i gang med at samle en stribe gode TT’er som vil være klar til rollen.

Holdkaptajnerne vil på parkeringspladsen vurdere hvor mange hold der skal afsted og derefter fordele sig og sikre at der tages godt imod nye.

Alle finder derefter hurtigt sin gruppe så alle kan komme afsted til tiden.

Nogle holdkaptajner kan have meldt ud via Facebook hvad der kan være af planer. Dette kan ikke forventes for alle, men hold øje med meldingerne.

Det er en selvfølge at køregruppen støtter op om kaptajnen og retter ind på det der meldes.

Kaptajnens rolle er at sikre at kørereglerne (se nedenfor) holdes. Kaptajnen kan også være den der lægger ruten. Denne rolle kan fint uddelegeres til en anden.

Køreregler:

Max 12 i hver gruppe.

Aldrig mere end 2 og 2, heller ikke i sidevind.

Ved dårlig oversigt og/eller stærk trafik køres 1 og 1.

Når der råbes 1 og 1 så betyder det ind på en række. Det handler om vores alles sikkerhed.

Træning i skift til 1 og 1 (lynlås) vil løbende blive holdt ved lige i grupperne.

Som udgangspunkt køres der Snejbjergskift dette kan gøres med føringer af vekslende varighed eller egentligt rulleskift (som en kæde der kører stabilt rundt). Se evt dette link.

Som altid kan der køres spurt på bakker og skilte hvis forholdene er til det. Kaptajnen melder dette ud. Ingen opsamling på toppen af bakke eller lige på den anden side hvis der er dårlig oversigt. En evt. bil kan ikke se os. Kaptajnen meddeler hvor der er opsamling.

Når der i en gruppe planlægges intervaltræning deles den op i mindre grupper på 2 -4 deltagere af hensyn til sikkerhed.

Man kører den vej der meldes af kaptajn/ruteplanlægger.

Alle kan råbe en ned og det betyder alle sætter farten ned og støtter den der har det svært.

Gruppen kører samlet hjem, dvs ingen tabes. Det er alles ansvar at holde øje med det.

Hvis en vil køre hjem selv meldes det tydeligt ud til kaptajnen.